- Cyfrowy Polsat - http://www.raportroczny2012.cyfrowypolsat.pl -

Nasza historia

Cyfrowy Polsat to dziś największa grupa medialna w Polsce. Anteny satelitarne z charakterystycznym logotypem Cyfrowego Polsatu, będącym rozpoznawalną wizytówką marki, to od lat stały element krajobrazu polskich miast, przedmieść i wsi – bloków mieszkalnych, domów i posesji. Dzisiaj, dzięki zaufaniu naszych abonentów, widzów i użytkowników, jesteśmy największą polską grupą medialną oferującą nie tylko usługi płatnej telewizji satelitarnej, ale także szybki Internet mobilny HSPA+ i LTE oraz usługi online, PPV, VOD i wiele innych. Zanim jednak znaleźliśmy się w tym miejscu, przeszliśmy dynamiczną drogę rozwoju, która rozpoczęła się 17 lat temu.

Lata 1996–1999

Początek działalności firmy to rok 1996, kiedy zawiązujemy spółkę akcyjną pod nazwą Market S.A. Trzy lata później, w grudniu 1999 roku, rozpoczynamy dostarczanie sygnału satelitarnego. W tym czasie korzystamy z logotypu Telewizji Polsat, czyli dobrze znanego polskim widzom słoneczka, co obrazuje naszą ścisłą współpracę z Telewizją Polsat, nadającą programy od 1992 roku.

Lata 2000–2001

W tych latach zmieniamy nazwę firmy na Polsat Cyfrowy S.A. i wprowadzamy własny logotyp. Na miejscu słoneczka pojawiła się kula, która do dziś jest stałym i rozpoznawalnym elementem naszej wizualizacji. W tym czasie zawieramy ważne dla naszej historii porozumienie z Telewizją Polsat S.A. dotyczące działalności płatnej cyfrowej platformy satelitarnej.

Lata 2003–2004

W 2003 roku uzyskujemy koncesję na bezprzewodowe rozprowadzanie satelitarnych programów radiowych i telewizyjnych. Dzięki temu stajemy się w pełni niezależnym operatorem platformy cyfrowej. W 2004 roku zmianie na Cyfrowy Polsat S.A. ulega nazwa spółki. Szybko się rozwijamy, a nasza oferta cieszy się powodzeniem w polskich domach – pod koniec roku 2004 z usług telewizji satelitarnej Cyfrowego Polsatu korzysta 393,2 tys. abonentów.

Lata 2005–2006

W 2005 roku Cyfrowy Polsat S.A. łączy się ze spółką Polsat Sp. z o.o., w której posiadaliśmy 100% kapitału zakładowego. W wyniku tego połączenia przejmujemy m.in. większość dekoderów dzierżawionych wcześniej od Polsat Sp. z o.o. Skokowo wzrasta baza naszych abonentów – na koniec roku 2005 mamy ich już 656,7 tys., a po kolejnym roku roku – 1,3 mln. Tym samym stajemy się największym operatorem telewizji cyfrowej w Polsce.

W 2006 roku tworzymy nową spółkę: Cyfrowy Polsat Technology, która będzie produkować nasze dekodery. To ważny rok w historii marki – idąc z duchem czasu i postępu technologicznego, zdecydowaliśmy się na nową wizualizację. Od tego momentu dominującym kolorem Cyfrowego Polsatu jest pomarańczowy – kolor ciepły, rodzinny i optymistyczny, kojarzący się ze zdecydowaniem i przedsiębiorczością. Logo stało się nowoczesne i dynamiczne, odpowiadając w ten sposób technologicznemu charakterowi marki i naszej wizji rozwoju.

Lata 2007–2008

W 2007 roku Cyfrowy Polsat Technology rusza z produkcją dekoderów. Nadal bardzo dynamicznie się rozwijamy – na koniec roku mamy już ok. 2,1 mln abonentów, czyli ponad 60% więcej niż rok wcześniej.

6 maja 2008 roku debiutujemy na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – to jeden z ważniejszych momentów w historii naszej firmy. Uruchamiamy także usługę telefonii komórkowej w modelu MVNO i cały czas rozwijamy usługę płatnej telewizji – na koniec roku mamy już ponad 2,7 mln abonentów. Charakter zmian i naszego rozwoju wizualizujemy graficznie, wzbogacając stworzony dwa lata wcześniej logotyp o dodatkowe ikony identyfikujące poszczególne usługi: telewizyjną i telefonii komórkowej.

Lata 2009–2010

W 2009 roku uruchamiamy nową usługę: VOD Domowa Wypożyczalnia Filmowa Cyfrowego Polsatu, która umożliwia abonentom płatny dostęp do popularnych filmów udostępnianych na określonych pozycjach dekodera. Przybywa nam także kolejne 0,5 mln abonentów.

W 2010 roku uruchamiamy nową usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu w technologii HSPA+ i wprowadzamy na rynek pierwszy dekoder HD naszej produkcji. W fabryce Cyfrowego Polsatu wyprodukowanych zostało już milion dekoderów.

W 2010 roku dajemy także naszym abonentom możliwość skorzystania w ramach jednej umowy abonamentowej i jednej faktury z trzech usług jednocześnie: telewizji, Internetu i telefonii komórkowej. W wyniku tej zmiany modyfikacji uległ także nasz logotyp, do którego zostały dodane napisy: Telewizja, Internet, Telefon. Od tego momentu posługujemy się także ikonami graficznymi charakteryzującymi wszystkie trzy usługi z naszego portfolio, konsekwentnie pozycjonując oferowane przez nas usługi zintegrowane.

Rok 2010 to także finalizacja transakcji zakupu spółki M. Punkt Holdings Ltd., będącej właścicielem dystrybutora usług telefonii komórkowej, a także ogłoszenie transakcji zakupu Telewizji Polsat. Dzięki tej ostatniej decyzji staliśmy się największą grupą medialną w Polsce.

Lata 2011–2012

W 2011 roku jako pierwsza firma w Polsce rozpoczynamy sprzedaż usług LTE, najszybszego i najnowocześniejszego na świecie Internetu mobilnego. Rozszerzamy także naszą ofertę o usługi Multiroom i catch-up TV.

W styczniu 2012 roku podpisujemy umowę nabycia 100% udziałów w spółce INFO-TV-FM, co pozwala nam na uruchomienie nowej usługi – TV MOBILNEJ działającej w technologii naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T).

W 2012 roku nabywamy także 100% udziałów w spółce Redefine, twórcy serwisów: ipla (będącego liderem rynku online wideo w Polsce) oraz muzycznego muzo. Nawiązujemy także współpracę z firmą Polkomtel Sp. z o.o. w zakresie wprowadzenia oferty usług łączonych oraz wzajemnej sprzedaży standardowych produktów. Nasz Internet LTE przyspiesza do 150 Mb/s, a jego dostępność rośnie – na początku 2013 roku w zasięgu usługi jest już co drugi mieszkaniec Polski.


Article printed from Cyfrowy Polsat: http://www.raportroczny2012.cyfrowypolsat.pl

URL to article: http://www.raportroczny2012.cyfrowypolsat.pl/wprowadzenie/nasza-historia/

Copyright © 2013 Polsat. All rights reserved.